Jak rozpoznać, że mailing dobrze działa?

Skąd mam wiedzieć, że mailing który zakupiłem jest wart swojej ceny? Prawdopodobnie zakupiona usługa wygenerowała akcje dodatkowych zakupów produktów ale w jaki sposób to potwierdzić?

Stażysta Zapytał w 10 grudnia 2014 w E-mail marketing.
Dodaj komentarz
2 Odpowiedź(i)

Przede wszystkim sprawdzasz statystyki samego mailingu (Open Rate i CTR względem średniej), następnie statystyki systemu sklepowego. Średni open rate dla kampani e-mail powinien być wyższy od 15%, natomiast uśredniony ctr >3%. Sama skuteczność mailingu nie jest oczywiście uzależniona tylko od dostępnej bazy, ale też formy, tytułu, treści jak i samej oferty. Samo zaangażowanie odbiorców zależy również od branży.

Stażysta Odpowiedział w 14 stycznia 2015.
Dodaj komentarz

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że zakupiony mailing najczęściej nie przynosi oczekiwanych efektów. Czasami też może być niezgodny z prawem jeśli nie ma zgód odbiorców na wysyłanie informacji handlowych lub baza nie jest wpisana do GIODO. Najlepiej jest zebrać swoją własną grupę odbiorców (w legalny sposób). Wtedy możemy liczyć na większy OR, CTR oraz konwersje, ponieważ odbiorca wstępnie wyraził zainteresowanie.

Stażysta Odpowiedział w 29 stycznia 2015.
Dodaj komentarz

Twoja odpowiedź

Zamieszczając odpowiedź zgadzasz się z polityką prywatności i warunkami użytkowania.